Tiskani mediji vs. spletno oglaševanje
| Članek je bil prebran 2.189 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

S porastom priljubljenosti spleta in spletnega oglaševanje so povsod po razvitem svetu začeli beležiti precejšen padec oglaševalskih prihodkov tiskanih medijev. Razlog za to lahko iščemo deloma v globalni ekonomski in gospodarski krizi, ki je gotovo upočasnila in oklestila oglaševalske budgete, namenjene za tiskane medije.

Reklame in časopisi na kupuPrav tako je eden izmed pomembnejših vzrokov gotovo tudi vedno večja razširjenost spletnega marketinga, ki je v oglaševalski »pogači« gotovo terjal svoj kos. In to tudi ne majhnega. Ljudje so danes namreč vsakodnevno povezni s spletom, zato je razumljivo, da oglaševalci skušajo čim bolj efektivno nagovoriti to množico uporabnikov oziroma potencialnih strank. Tiskani mediji se po drugi strani že daljši čas soočajo z nekaterimi izzivi, ki niso povezani zgolj z razmahom spleta. S tiskanimi mediji namreč ne dosegamo le zainteresiranih potrošnikov, temveč plačujemo velike vsote denarja za doseganje vseh – tudi tistih, ki jih naša ponudba sploh ne zanima in katerih tiskan oglas navadno hitro pristane v smeteh. S tem v smeteh pristane tudi denar, ki ga podjetje nameni za oglaševanje v tiskanih medijih. Pri takšnem oglaševanju so torej izgube lahko precejšnje, izkoristek pa razmeroma majhen. Poleg tega je nadaljnja težava tudi v tem, da rast prihodkov spletnega oglaševanje ne pokrije vseh izgub, ki jih ustvari oglaševanje v tiskanih medijih. Sploh v ZDA beležijo v zadnjem času daleč največji padec prihodkov oglaševanja v tiskanih medijih (in to v obdobju zadnjih 50. let). V vsakem primeru je nekaj k temu pridodalo tudi vsesplošno pomanjkanje in kriza, ki je ustvarila preračunljivega in racionalnejšega potrošnika.

Tiskani mediji ne omogočajo dobre merljivosti uspeha kampanje, prav tako je kampanjo med samim potekom nemogoče spreminjati. Splet tu dopušča več svobode in dopolnitev ter je v tem smislu bolj odziven in dinamičen, kar sta gotovo pomembni lastnosti v današnjem hitro spreminjajočem se svetu.

© 03. 05. 2025 - VseRevije.si. Oglaševanje.